Soha ne igyál, ha vezetsz!

Kategória: Aktuális.

Ezért is rendez a Johnnie Walker – az elmúlt tíz év alatt immár hatodik alkalommal – figyelemfelhívó kampányt Magyarországon is. A fő cél, hogy felhívják a figyelmet az alkoholfogyasztás veszélyeire, illetve arra, hogyan csökkenthető a közúti balesetek száma felelős és mértéktartó alkoholfogyasztással. Az idők folyamán olyan Forma 1-es sztárpilóták voltak nagykövetei a kampánynak, mint Mika Häkkinen, Jenson Button, Sergio Perez és Lewis Hamilton, akik felelősségteljes alkoholfogyasztásra hívták fel a figyelmet. Az idei évben hazánkban lehetőség nyílik rá, hogy a felelős alkoholfogyasztás nagyköveteként Kevin Magnussent is megismerjük.

[youtube]http://youtu.be/S-TQG6y8Y80[/youtube]

A Join The Pact kezdeményezés mindezidáig több mint 1 millió fogadalmat gyűjtött össze, idén pedig további 1 millió begyűjtése a cél, melyből eddig már több mint 420.000 aláírás összegyűlt. Ehhez hazánk alig 1 hónap alatt több mint 15.000 csatlakozót tudott mozgósítani, mellyel könnyen teljesítettük a 10.000 csatlakozó elérésének célját. A Johnnie Walker örömmel tapasztalta, hogy a média és a felelős szervek közreműködésével a 2014. évi kampányban a kezdeményezéshez ennyire sokan csatlakoztak.

A hazai kampányhoz több módon is lehetett csatlakozni: a Facebook-on (www.facebook.com/johnniewalkerhungary), az #énNEMvezetek szlogen megosztásával a közösségi médiumokban, és a budapesti bevásárlóközpontokban kihelyezett promóciós Mercedes aláírásával.

A sikert fémjelzi, hogy a Johnnie Walker gyártója, a Diageo 10.000 km-rel ajándékozza meg a budapesti éjszakában szórakozókat a 6×6 taxitársaság közreműködésével. Ezeket a kilométereket az idei évben megrendezésre kerülő kiemelt Johnnie Walker rendezvényeken biztosítják, kezdve rögtön a GP Afterparty-val.

A hazai kampányhoz való csatlakozásra olyan, szintén a sporthoz kapcsolható hírességeket kértek fel, akik mindennapi tevékenységükkel ezidáig bizonyságot tettek nemes céljaikról, továbbá életszemléletük és életvitelük példaértékű.

A kampány széleskörő népszerűsítése érdekében a Johnnie Walker egy olyan kisfilmet készített, melyben a felelős alkoholfogyasztás és a Formula-1 egyszerre jelenik meg. Emellett a hazai közönség a kampány során több kisfilmmel is találkozhatott, melyben hazai nagyköveteink hívták fel a figyelmet a felelős alkoholfogyasztásra, illetve arra, hogy a vezetésnél mindig 100%-ot kell nyújtani.

Guy Escolme, a Johnnie Walker globális márka igazgatója elmondta, hogy a „McLaren Mercedessel kialakított együttműködés tesz képessé bennünket arra, hogy tömegekhez jussunk el a kampánnyal és a felelősségteljes alkoholfogyasztás üzenetét valóban vonzó módon tudjuk közvetíteni. Mika Hakkinen, Kevin Magnussen és a helyi példaképek #ImNOTdriving (Magyarországon #énNEMvezetek) kezdeményezései erős mozgalommá képesek fejlődni.”

Kevin Magnussen, mint a kampány idei nemzetközi arca, kiemelte, hogy fontosnak tartja a kampányhoz való csatlakozásukat, hiszen a „sportszerűség és a szabályok betartása nemcsak a pályán elengedhetetlen, hanem a mindennapjainkban, a közúton is”. Formula 1-es versenyzőként igyekszik példaképként szolgálni, és minden olyan társadalmi felelősségvállalási kezdeményezést támogat, amely csökkentheti a közúti balesetek számát.

[youtube]http://youtu.be/guSn9zrzyPw[/youtube]

A Budapesti Rendőr-Főkapitányság, Országos Balesetmegelőzési Bizottságának főosztályvezető helyettese, Kiss Csaba tényekkel és jövőbeli elképzeléseikkel számolt be arról, hogy a rendőrség milyen aktivitásokkal tesz a felelősségteljes alkoholfogyasztás népszerűsítéséért.

[youtube]http://youtu.be/oFLwgTyrpC0[/youtube]

Michelisz Norbert, Európa-kupa és többszörös világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző, a túraautó világbajnokság első magyar résztvevője kihangsúlyozta, hogy büszkén vett részt a társadalmi felelősségvállalási célzatú kampányban. Örömét fejezte ki a kampány sikerét tekintve és reméli, hogy sportolói példakép hatását jó szolgálati követként tudta hasznosítani.

A Diageo legfontosabb magyarországi partnere, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója, Frank Odzuk a sajtótájékoztatón így fogalmazott: „Piacvezető égetett szeszesital gyártó és forgalmazó vállalatként számunkra kiemelten fontos, hogy hatékonyan hívjuk fel a figyelmet a felelősségteljes alkoholfogyasztásra, minden iparági szereplőnek ebben is példát mutassunk. A Zwack Unicum Nyrt. idén is büszkén csatlakozott a Johnnie Walker kezdeményezéséhez, és a kampány többi aktivitása mellett három népszerű magyarországi fesztiválon, a VOLT-on, a Balaton Sound-on és az EFOTT-on is tevékenykedett a több mint 15.000 csatlakozás összegyűjtésében.”
(BrandTrend)