Nőtt a saját márkás termékek iránti kereslet

Kategória: Brandtrend.

Magyarországon – hasonlóan a globális trendekhez – jelentősen változnak a fogyasztói szokások. Egyre több hazai vásárló részesíti előnyben a minőségben ugyanolyan, de árában kedvezőbb kereskedelmi márkás termékeket. Az élelmiszer és napi fogyasztási cikkek piacán évek óta folyamatosan nő a saját márkás árucikkek kereskedelme, ezért a SPAR is, itthon és külföldön egyaránt nagyobb figyelmet fordít saját márkás árucikkeinek előállítására és forgalmazására.

„A SPAR árbevételének 25 százalékát adja a saját brand termékek kereskedelme, ezen kategória részaránya évről évre növekszik. Cégünk 1997-ben vezette be saját márkás termékeit, a választék bővítése huszonegy éve folyamatos: ma már 27 termékcsaládban 2.700 árucikkünk sorakozik üzleteink polcain” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. Hozzátette: „Elmondható, hogy minden kategóriában jelen vagyunk saját márkákkal, az általános élelmiszerektől kezdve az egészségtudatos, illetve a kényelmi termékeken át a háztartási árucikkekig. Szüntelenül fejlesztünk, vásárlóink számtalan újdonságra számíthatnak a saját termékeinket illetően is.”

A fejlesztések nem csupán a kínálat bővítésére vonatkoznak, hanem annak összetételére is.

A vállalat 2018-ban három, nagyobb lélegzetvételű termék-újracsomagolási kampányt valósít meg. Új külsőt, egyedi designt és arculatot kapnak a Regio kávék – a SPAR nemzetközi projektje keretében –, a SPAR márkacsalád húskészítményei, valamint SPAR tartós élelmiszerek, mint például a konzervek, befőttek és savanyúságok.

SPAR_Nott_a_sajat_markas_termekek_iranti_kereslet

Az idén tizedik születésnapját ünneplő S-Budget márka termékei a SPAR legkeresettebb árucikkei közé tartoznak, többek között kedvelt alapanyagot nyújtanak a családi főzésekhez. A többi saját márkás termékkel együtt kitűnő ételek alapjául szolgálnak a március 5-től az RTL Klubon látható Reggeli című műsor Kifőzde rovatában is, amelynek 204 adásán keresztül más és más híresség ad ízelítőt konyhaművészetéből.

Az idei termékfejlesztések között előkelő helyen szerepel a kényelmi termékek választékának bővítése. A vállalat üllői logisztikai központjának területén működő SPAR enjoy. convenience üzem meghatározó szerepet vállal abban, hogy az akár azonnal elfogyasztható, magas minőséget képviselő hidegkonyhai termékeket az áruházlánc üzleteiben megtalálják a vásárlók. Üllőn jelenleg többféle kiszerelésben 15 féle majonéz alapú saláta és 15 féle szendvics készül, de folyamatban van további több mint 50 kényelmi termék – közöttük saláták, készételek és desszertek – fejlesztése is. A kibővített SPAR enjoy. saját márkás termékcsalád ősszel válik elérhetővé az üzletekben, gyors, ugyanakkor minőségi és tartalmas étkezést biztosítva a rohanó hétköznapokon.

Saját márkás termékek segítik az egészségtudatos táplálkozást

Jelentősen gyarapszik az egészségtudatos életmódot elősegítő élelmiszerek száma is a SPAR áruházaiban. A magyar fogyasztók tudatosabb táplálkozásához olyan saját márkás termékcsaládok járulnak hozzá, mint a SPAR free from, a SPAR Vital, a SPAR Veggie és a SPAR Natur*pur biotermékek. Az utóbbi terméktípus idén közel félszáz árucikkel bővül. A kiegyensúlyozott étrendbe tartozó kereskedelmi márkák mellett a különlegesebb, vagy speciális táplálkozási igényeknek megfelelő saját márkás árucikkek választéka szintén nő – csakúgy, mint a kevesebb hozzáadott cukrot tartalmazó ételkészítményeké –, a gluténérzékeny és laktóz intoleranciával élő vásárlók például egyre több termékkategóriában találják meg a polcokon a SPAR free from termékcsalád cikkeit. A garantált és ellenőrzött minőséget a SPAR szakmai partnereivel – a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesületével, illetve az Európai Coeliakiás Egyesületek Szövetségével – kötött licencszerződések is biztosítják, melyeknek köszönhetően a SPAR free from gluténmentes termékeit a csomagoláson védjegyekkel és egyedi regisztrációs számokkal látják el.
(BrandTrend)

Source: Brandtrend