Az évszázad kampányáról szól a Reklámtörténet új kötete

Kategória: Brandtrend.

November 8-án újabb kötettel jelentkezik Kovács Levente kreatívigazgató (White Rabbit Budapest) és Berta László kreatív stratéga (Publicis Group) online szakmai fóruma, a Reklámtörténet.  A Bogár forradalma – egy reklámkampány története, ami naggyá tett egy kicsi kocsit címmel jelenik meg magyarul Dominik Imseng „Ugly is Only Skin-Deep” című könyve.

a bogar forradalma cover

1959-ben William Bernbach vezetésével a New York-i DDB reklámügynökség megalkotott egy reklámkampányt, ami több mint 15 éven át népszerűsített egy kicsi, ronda, de roppant gazdaságos, költséghatékony és karakteres autót. A VW számára készített sajtóhirdetések nem csupán hatékonyan értékesítették a Bogarat, de újfajta reklámfelfogásnak is a hírnökei voltak. Elindították a reklámvilág „kreatívforradalmát”.

A VW Bogár hirdetései bebizonyították: lehet okos, őszinte és humoros, a fogyasztót tiszteletben tartó reklámokkal kommunikálni – és ezzel a felfogással jó másfél évtizedre meghatározták a reklám- és marketingkommunikáció világát.

Nem véletlen, hogy a Think small – VW Bogár egyik első DDB-s (Julian Koenig szövegíró és Helmut Krone art direktor által készített) hirdetése – az Advertising Age „Az Évszázad Top 100 kampánya„ örökranglistáján a legelső helyen szerepel. Amir Kassaei, a DDB Worldwide legfőbb kreatívja pedig így nyilatkozik róla: „(…) még hosszú évtizedek távlatából is úgy fogunk majd visszatekinteni és hivatkozni a Volkswagen Bogár-kampányára, mint a kreatív reklámcsinálás alfájára és omegájára.”

A könyv szerzője exkluzív interjúkat készített a korszak számos reklám- és marketingszakemberével (köztük megszólal Carl H. Hahn is, aki 1959 és 1964 között a Volkswagen amerikai leányvállalatának vezérigazgatója volt), hogy minél hitelesebben mesélhesse el egy különleges autó különleges reklámkampányának történetét.

a bogar forradalma boritokep

Dominik Imseng könyve igazi kordokumentum és kultúrtörténeti csemege. Szórakoztatóan és olvasmányosan idézi fel a 60-as évek világát; a VW-bogár megszületésének, amerikai piacra bevezetésének és népszerűségének történetét; felvillantja a korszak társadalmi, kulturális jelenségeit, és rengeteg eredeti, ritkán látott Bogár-sajtóhirdetés képével illusztrálja a kicsi kocsi amerikai diadalútját.

A könyv bemutatója 2018. november 8-án (csütörtök), 19 órakor kezdődik a KUBIK Coworking Irodában (1137 Budapest, Jászai Mari tér 5-6.)

A bemutatót a szerző előadása, és egy kerekasztal-beszélgetés kíséri, amelynek résztvevői:

  • Dominik Imseng, a könyv szerzője
  • Kazi Róbert, a Volkswagen marketingmenedzsere, Porsche Hungaria
  • Szepes Gábor, a Magyarországi Bogarasok Klubjának elnöke
  • Gombos Tamás, a Magyarországi Bogarasok Klubjának alelnöke, a DDB Reklámügynökség korábbi vezető munkatársa, aki 1991-től irányította a VW kampányait
  • Berta László és Kovács Levente, a Reklámtörténet alapítói

A helyszínen egy mini kiállítás is megtekinthető lesz a korabeli LIFE, a Time és a The New Yorker magazinokban is megjelent eredeti VW Bogár-hirdetésekből.
(BrandTrend)

Source: Brandtrend