Jó teljesítmény és vezető pozíció

Kategória: SocialBranding.

Admin kategória: Képes hír.

„2016-ban ismét javítottuk teljesítményünket a fenntarthatóság terén és kézzelfogható eredményeket értünk el. A fenntarthatóságunk növelésére tett erőfeszítéseinket kiemelkedő eredményeink is tükrözik, melyeket a magasabb nemzetközi rangsorolások és indexek terén értünk el” – mondta Kathrin Menges, Humánerőforrás alelnök, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke„Hozzá kívánunk járulni a nemzetközi közösség globális fenntarthatósági és klímavédelmi céljainak eléréséhez. Ehhez végigvezetjük a fenntarthatóságot teljes értékláncunkon. Nagyratörő célokat tűztünk ki és még jobban szeretnénk hozzájárulni a társadalmi fejlődéshez” – tette hozzá.

Kevesebb ráfordítással többet elérni: ez a célja a Henkel hosszú távú fenntarthatósági stratégiájának. A Henkel fenntartható értéket kíván teremteni – a vevők és fogyasztók számára, és általánosságban a társadalom számára. Ezzel egy időben a vállalat az erőforrások felhasználásán is javítani kíván: ezen a területen hatékonyságát a Henkel meg szeretné triplázni 2030-ig.

Az elmúlt üzleti évben a vállalat újra kézzelfogható fejlődést ért el a 2020-as időközi céljainak elérésében (a kiindulási év 2010):

  • Az energiafelhasználás és a CO2 kibocsátás (terméktonnánként) 22 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
  • A termelt hulladék mennyisége (terméktonnánként) 26 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
  • A vízfelhasználás (terméktonnánként) 23 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
  • A munkahelyi biztonság (millió ledolgozott óránként) 17 százalékkal javult (a 2020-ra kitűzött cél: 40 százalékos növekedés).
  • A nettó árbevétel (terméktonnánként) 8 százalékkal növekedett (a 2020-ra kitűzött cél: 22 százalékos emelkedés).

Mindezek felett, a 2010-es bázisévhez képest a Henkel mostanra már 42 százalékkal javítani tudta hatékonyságát, az előállított érték és a környezeti terhelés közötti arányt. 2020-ig a vállalat azt tervezi, hogy erőforrás-hatékonyságát 75 százalékkal növeli.

person-sustainability-tablet

A Henkel fenntartható üzleti gyakorlatai és erőfeszítései a fenntarthatóság szakértőire, a besorolást végző ügynökségekre és a tőkepiacokra is hatással voltak: szerepel a Dow Jones fenntarthatósági világindexben (DJSI World), az FTSE4Good-ban, a STOXX Global ESG Leaders-ben, az Euronext Vigeo World 120-ban, a Global Challenges Index-ben és az MSCI World ESG Index-ben, hogy csak egy párat említsünk. A vállalat a 15. helyet foglalja el „A világ 100 legfenntarthatóbb vállalatai” között a média és a befektetési tanácsadó cég, a Corporate Knights szerint. Az Oekom Research and Sustainalytics besorolásában a Henkelt ágazatának vezető vállalataként tünteti fel.

A Henkel, hogy megerősítse vezető szerepét a fenntarthatóság terén egyértelműen meghatározta a prioritások körét: amellett, hogy tovább erősíti az alapokat még hatékonyabb fenntartható üzleti gyakorlatokkal, a vállalat célja, hogy fokozza alkalmazottainak elkötelezettségét is a fenntarthatóság területén. „Munkatársaink döntő szerepet játszanak a további előrehaladásunkban, melyet a fenntarthatóság terén el tudunk érni. Eddig 10 ezernél is több munkatársunk végezte el a képzéseket, melyek során a fenntarthatóság nagyköveteivé váltak, és mellyel elsajátították a szükséges ismereteket ahhoz, hogy felhívják kollégáik, beszállítóik, vevőik, vagy akár az iskolás gyermekek figyelmét a fenntartható magatartás fontosságára. Nagyon büszkék vagyunk elkötelezettségükre, és folytatni szeretnénk ennek támogatását és az erre való építkezést. Célunk, hogy minden Henkel munkatársunk nagykövet legyen, illetve aktív szószólója a még nagyobb mértékű fenntarthatóságnak” – mondta Kathrin Menges.

A Henkel másik kiemelt prioritása a hatás maximalizálása a fenntartható intézkedésekben. 2030-ig a vállalat saját termeléséből származó szén lábnyomának 75 százalékos csökkentését célozza meg. „Ugyanakkor csak úgy érhetjük el ezeket az ambiciózus célokat, ha változtatásokat eszközölünk, és előrehaladást érünk el a teljes értéklánc mentén, a beszállítóinktól kezdve egészen a vevőinkig” – emelte ki Kathrin Menges. Például a Henkel célként tűzte ki, hogy vevőit és fogyasztóit is segíti abban, hogy 50 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takaríthassanak meg 2020-ig. A cégcsoport célzott támogatása a társadalmi folyamatok terén elsősorban a bevételi lehetőségek javítására, a nők és lányok előmeneteli lehetőségeire összpontosít, valamint a vállalat supply chain területén dolgozók szociális alapelveire.

A Henkel éves Fenntarthatósági Jelentése az információ elsődleges forrása a vállalat fenntarthatósági céljait és teljesítményét tekintve. Az elmúlt évben a Henkel a 25. Fenntarthatósági Jelentését (2016-sustainability-report) adta ki nyomtatott és digitális formában. Ezentúl a vállalat az éves jelentését kizárólag digitális formában teszi közzé, számos linkkel, részletes információkkal és igen felhasználóbarát módon, köszönhetően a könnyű navigációnak és az összefogottabb formának, így szélesebb célcsoport számára lesz elérhető.
(BrandTrend)