Megvannak a legjobb magyar fenntarthatósági ötletek

Kategória: SocialBranding.

Admin kategória: Képes hír.

Lezárult a fenntarthatóság és az energiahatékonyság egyik legrangosabb nemzetközi eseményének magyarországi versenye. Az E.ON támogatásával megvalósuló Energy Globe Magyarország verseny győztesei egy innovatív projekteket bemutató kiállítással és fenntarthatósági tematikájú divatbemutatóval egybekötött díjátadón vehették át az elismeréseket a szakmai közönség előtt a Várkert Bazárban.

Az E.ON Energy Globe Magyarország díj célja, hogy a legkiemelkedőbb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseknek nyilvánosságot és elismerést biztosítva, hozzájáruljon a környezettudatos szemlélet népszerűsítéséhez. A pályázók három kategóriában – vállalati, önkormányzati és a jövő generáció szemléletformálását célzó kategóriában – összesen közel 100 energiahatékonysági és fenntarthatósági projekttel neveztek.

Energy Globe díjátadó_Jakupcsek G_Jamniczky Zsolt

„Az E.ON csoport az új energiavilágot helyezi tevékenysége középpontjába. Ösztönözzük a megújuló energiát hasznosító rendszerek kiépítését, kutatjuk az új, intelligens technológiákat és befektetünk a digitális megoldásokba, melyek tovább segíthetik egy élhető jövő alakítását. Gyerekeinkért, magunkért. Ehhez keresünk partnereket” – hangsúlyozta a díjátadón Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának tagja. Mint elmondta, jövőre újabb kategóriákat nyitnak meg a versenyben: fenntartható épületek, egyéni kezdeményezések és ötletfázisban lévő környezettudatos projektek is részt vehetnek a megmérettetésben.

Györök Bori_világító ökokollekció

A Várkert Bazárban rendezett díjátadó eseményt a jövő trendjeit felvonultató kiállítás is kísérte. Az E.ON fenntartható és jövőformáló megoldásait egy kiterjesztett valóságon alapuló városkép installáció segítségével mutatta be. A látogatók megismerkedhettek még a Solar Boattal, a BME hallgatói egyesületének napelemmel működő, versenyeken induló hajójával; a Szelectricity-vel, a győri Szent István Egyetem hallgatóinak elektromos versenyautó projektjével, a Cargobike saját fejlesztésű teherszállító kerékpárjával; és a Replacc hulladékból kisgyerekes rendezvényekre kialakított játszóházával is. Emellett a díjátadón fiatal divattervezők – Vetlényi Alma, Bakó Dorina és Györök Bori – öko-kollekcióját mutatták be a közönségnek.

„Azok, akik erre a versenyre jelentkeztek, megértették a változás fontosságát és úgy döntöttek, saját kezűleg akarják alakítani a közös jövőnket. Büszkék lehetünk rájuk!” – tette hozzá Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, az E.ON Energy Globe Magyarország díj zsűrijének elnöke.

A független, elismert hazai szaktekintélyekből álló bíráló bizottság 3-3-3 döntős pályázót választott előzetesen. A végső döntést a szervezők a közönségnek adták át, hogy minél többen megismerkedhessenek a fenntarthatósági projektekkel. A január 23. és február 13. között a www.energy-globe.hu oldalon zajló közönségszavazásra több mint 5.000 szavazat érkezett.

Energy Globe díjátadó_Vállalati kat győztes_Lidl

A vállalati kategóriában a LIDL komplex energiahatékonysági felújításon átesett és holisztikus fenntarthatósági szempontok szerint létrehozott telephelye, a „jövő generációja” pályázatok közül a Mecsekerdő Zrt. Mókus Suli erdei iskolájának öko-oktatási központtá fejlesztése nyerte el az E.ON által felajánlott 3-3 millió forintos projekt-támogatást.

Energy Globe díjátadó_Jövő generáció kat győztes_Mecsekerdő Zrt.

Energy Globe díjátadó_Önkormányzati kat győztes_Kaposvár

Az önkormányzatok egy zöld koncepciójú, okos játszótér kialakításáért versengtek: a pályázók közül Kaposvár került ki győztesként, teljes autóbuszflottájuk biogáz-üzeműre való átalakításának projektjével. Az összességében legtöbb közönségszavazatot kapott pályázó a LIDL lett, így ők képviselhetik Magyarországot az Energy Globe Awardon, amely mára a fenntarthatóság egyik legrangosabb nemzetközi eseményévé vált.
(BrandTrend)